-

Omberg och Tåkern 3 juni
Vi blev tjugotalet pigga och glada skådare som samlades kl 8 på Stocklycke-parkeringen. Flera skogsduvor hördes ”ulka”, som jag brukar säga. Vi gick in i till bokskogen bakom vandrarhemmet med sjungande taltrastar, bofink, gärdsmyg och lite sträva toner från grå flugsnappare. Dock ingen mindre flugsnappare. Vid första bron hörde vi den dock; eller, det var… Läs vidare
