-

Berglärkor vid Härnaviken
På eftermiddagen den 31 mars upptäckte Monika Samuelsson tre stycken rastande berglärkor i norra Härnaviken. Fåglarna har varit kvar även idag den 1 april (trots det klara vädret) till mångas glädje, och förhoppningsvis stannar de någon dag till. Berglärkorna har setts bäst från fågelklubbens egna torn LFK-tornet men det har varit långa avstånd. Tidigare finns… Läs vidare
