-

Bråviken 25 mars
Utflykten till Bråviken startade vid Abborreberg/Lindö i östra Norrköping. Vädret var bra med sol, vindstilla och någon minusgrad. Maria och jag anlände först och i väntan på övriga deltagare roade vi oss med att testa appen Merlin. Den fick tyvärr underkänt efter att den missade många av arterna som hördes, men noterade felaktigt rördrom (som… Läs vidare
-

Tinnerövandring 12 mars
Tisdagsmorgonen var solig inne i centrala Linköping, men när man körde söderut mot Tinnerö och Fröberget dök det upp en molnskärm i höjd med garnisonen och Smedstad dammar. Efter någon timma lättade dock molnen igen och det blev en behaglig promenad i solsken. Vi var 25 personer som samlades vid Fröbergets parkering. Vi kunde konstatera… Läs vidare
-

Söderö 5 mars
Önskevädret med sol och sydvindar i lagom mängd hade behagat utebli för vårvindarna var, ska vi säga…o-varma men det avskräckte inte de dryga 15 personer som mötte upp på Smestadparkeringen med förhoppning att få se en kungsörn. Mindre sångsvan kunde också duga. På väg söderut mot Kinda satt en fjällvråk fint vid vägen i höjd… Läs vidare
-

Tinnerövandring 27 februari
Vinterns första vandringar i Tinnerö gjordes i vackert vinterlandskap, med mycket snö, och vid första januarivandringen riktig kyla. Fågellivet har varit stillsamt, men hackspettar, stjärtmesar, trädkrypare och andra vinterfåglar har ibland visat upp sig. Vid årets fjärde Tinnerövandring hade snön tinat bort, vägen blivit isfri och de första vårtecknen visat sig och vi var 25… Läs vidare
